Testade Thanksgiving-middag

Robin har i alla år jag känt honom pratat på att han velat testa att fira Thanksgiving. Han jobbade då det var Thanksgiving, men två dagar efter hade vi möjlighet att göra en sådan middag. Det var.... intressant! Jag har aldrig köpt kalkon förut så blev rätt paff när den tinat och jag hällde ur vatten och blod och något ramlade ut. Det första var kalkonens hals och huvud och det andra var en påse med några organ (såg ut som en lever och ett hjärta och något annat). Jag är inte "feschlig" av mig, men oförberedd så gillade jag det inte alls. (Feschlig är värmländska för känslig, mesig.)
 
Vi gjorde en "stuffing" (fyllning) och efter att jag fyllt kalkonen "sydde" jag ihop den med tandpetare. Vi gjorde även sötpotatismos från grunden och en sås av den sky som blev efter kalkonen. Det var gott och kalkonen var saftig. Hade jag gillat kalkon mer så hade jag nog gillat det väldigt mycket, men jag har aldrig varit så glad i den smaken. Det är intressant att ha testat i alla fall.
 
Sås, fyllning, sötpotatismos och kalkon. Vi hade mat i flera dagar kan tilläggas.

Kommentera här: