Tänk... träning utan smärta

Jag har suttit och drömt lite. Drömt om att kunna träna utan smärta. Och nu menar jag inte träningsvärk. Den smärtan har jag inget emot. Men tänk att kunna träna utan att känna intensiv smärta under själva träningen... och att inte drabbas av förvärrad smärta mellan 1-2 dygn efter träning. Vilken dröm det vore! Att få röra kroppen så som det är menat, utan alla dessa besvär. Tro mig... jag har testat alla träningsformer, fått råd av sjukgymnaster och PT. Vad jag än gör så leder det till förvärrad smärta som, om det blir riktigt illa, kan däcka mig totalt. Jag kan lätt skilja på träningsvärk och om det är min vanliga smärta som förvärrats. Träningsvärken är SKÖN i jämförelse. Det är resultatet av att man gjort något. Tycker om att röra på mig, så det är riktigt trist att få bakslag varenda gång. Min kropp BEHÖVER röra på sig. Det behöver även vi med smärta och det är därför jag försöker hålla igång. Jag avstår absolut inte på grund av att jag får ont. Det får jag ju oavsett. Men det vore så underbart att bara någon gång kunna röra på sig utan det där.
 
Att röra på sig ute i naturen är bland mina favoritgrejer. Gott för både kropp och själ.

Kommentera här: