Sett filmen Magic Mike

Spoilers förekommer!
 
En äldre manlig strippa tar sig an en yngre talang och lär honom hur man charmar kvinnor och tjänar pengar.
 
Av någon anledning så blir det ofta komik när män strippar. Det känns inte alls så "barnförbjudet" som när kvinnor strippar. Undrar varför det är sådan skillnad? Filmens handling är tyvärr oengagerande för mig, men jag tänker att jag kanske får se lite skicklig dans åtminstone. Men nej... Det känns tafatt. Karaktärerna är väldigt "blanka" och tråkiga. En del har sagt att filmen handlar om att se snygga halvnakna killar, men om en person är "blank" för mig så är de varken snygga eller nåt annat. Så det funkar inte alls. Enda som denna film gav mig var att jag äntligen förstår skämtsketcherna där folk driver med Matthew McConaughey och hans "alright alright alright".
 

Kommentera här: