Sett filmen Silverlinings Playbook

Spoilers förekommer!
 
Pat har spenderat tid på en psykiatrisk institution och kommer hem till sina föräldrar igen. Han träffar Tiffany som har en annorlunda syn på livet.
 
Jag skrev originaltitel istället för den svenska titeln på filmen då jag tycker att den svenska titeln totalt nedvärderar och löjligförklarar psykisk ohälsa. Den tar dessutom bort hela meningen för just Silverlinings Playbook spelar en stor del i filmen och i dess budskap.
 
Filmen är riktigt bra! Jag förväntade mig inte detta och blir därför glatt överraskad över hur bra den är. Skådespelarna är otroligt bra, särskilt Jennifer Lawrence. Det här är nog bästa rollen jag sett henne i än så länge. Jag gillar hur en grej som inte har något alls att göra med filmen (dansen) används för att föra handlingen framåt och knyter ihop filmens scener på ett väldigt bra sätt. Dansen är inte i fokus. När de tränar så är det samspelet mellan personerna, deras konversation och reaktioner som är fokus. Det känns väldigt realistiskt att det inte är tillrättalagt och "filmfokus" på att få till bra vinklar och bra scener utan man kör på handling och dialog istället. Mycket välgjort!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Den filmen är riktigt bra! Så otroligt sköna karaktärer, särskilt Jennifer Lawrence.

2 Maria:

... och det var jag som kommenterade, men det försvann tydligen :P

Kommentera här: