Sett filmen Boy A

Spoilers förekommer!
 
Jack har precis kommit ut i samhället igen efter att ha avtjänat ett straff för ett brott han blivit dömd för som barn.
 
Eftersom jag såg denna precis efter The Amazing Spiderman 2 så gick det inte att undvika en jämförelse av rollerna då Andrew Garfield har huvudrollen även i denna. Denna roll passar honom mycket bättre än Peter Parker. Här känns han obekväm, udda och lite "off" och det passar perfekt för karaktären i denna film. Filmen är lågmäld och visar flera hemska öden. Historien är väldigt intressant, men jag stör mig tyvärr på den dåliga medvetna suddigheten som gjorts här och där i filmen. Jag har vanan att se helhetsbilden, särskilt eftersom jag är inbiten rysartittare (där händer det ofta saker i bakgrunden så man måste hålla koll där samtidigt som man kollar förgrunden för att hänga med i handlingen) så det irriterar.
 
Handlingen är som sagt väldigt intressant. Vilken hemsk sak att leva med och när har en människa sonat för tidigare brott och försyndelser? Vad hände egentligen? Filmen slutar med väldigt mycket obesvarat. Ibland kan det funka, men jag tycker inte det gör det i denna film.
 

Kommentera här: