En favorit per musikgenre

Jag är lite av en "allätare" inom musik. Tycker termen är något missvisande, men tror de flesta förstår att man som "allätare" gillar en del av mycket, men inte just ALLT då. Jag drar mig mest åt musik med röj i (allra mest drar jag åt Queen-hållet då förstås). Om det så är en skön 80-talsdänga eller en härlig hårdrockslåt, men ibland är det skönt med lite lugnare och "enklare" musik också. Kanske är det just att jag är allätare som gör Queen till det ultimata bandet för mig eftersom de varierat sin stil så, men ändå verkligen låtit som Queen.
 
Nu har jag hittat på en egen lista där jag ska ge ett litet tips på en av mina favoriter i varje musikgenre som jag lyssnar på. Jag kommer inte dela upp i subgenrer för då skulle detta bli ett evighetsjobb. Haka gärna på och skriv det gärna här i så fall så kan jag kolla vilka tips ni lägger upp. Tänk på att dessa genrer här nere är de jag lyssnar på, så gör er egen lista med de genrer ni gillar.
 
1. Hårdrock
2. Pop
3. Country
4. Rock
5. Dance
6. Reggae
7. Klassisk
8. Soundtrack
9. Musikal
10. Ballad
 
Dessa kommer var och en att få ett eget inlägg så håll utkik.

Kommentera här: