En favorit per musikgenre: 6. Reggae

10 favoriter blir det allt som allt. Av någon anledning tycker jag denna genre passar väldigt fint på sommaren och jag tänker alltid på salong 2 på bio Palladium (för att de förr brukade spela en reggae-skiva i salongen innan filmen började).
 
6. Reggae. Denna låt valde jag för att jag tycker den har en härlig takt och jag gillar den positiva upplyftande tonen i den. Den var med som soundtrack till filmen Cool runnings som ni ser klipp på i videon. Jag tycker att det är en helmysig låt helt enkelt!
 
 
Jimmy Cliff - I can see clearly now.

I can see clearly now, the rain is gone,
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that had me blind
It’s gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun-Shiny day.

I think I can make it now, the pain is gone
All of the bad feelings have disappeared
Here is the rainbow I’ve been prayin?for
It’s gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun-Shiny day.

Look all around, there’s nothin?but blue skies
Look straight ahead, nothin?but blue skies

I can see clearly now, the rain is gone,
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that had me blind
It’s gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun-Shiny day.

Kommentera här: