En favorit per musikgenre: 3. Country

10 favoriter blir det allt som allt. Nu har turen kommit till country. Det är nog den genre jag lyssnar minst på av alla jag gillar, men nog slinker det dit en countryskiva då och då. Jag är så imponerad av rösterna inom countryn. Oavsett vad man tycker om musiken så är rösterna på countrysångare helt otroliga i mina öron. Så... oemotståndligt trygga på något vis.
 
3. Country. Valet föll på den artist vars röst nästan får mig att smälta. Den är så varm och djup. Att välja låt denna gång var inte svårt alls då denna varit en favorit under många år. Så insiktsfull, sorglig, men ändå hoppfull text och vacker musik (den är även underbar med enbart piano).
 

Garth Brooks - The Dance.

Looking back on the memory of
The dance we shared 'neath the stars above
For a moment all the world was right
How could I have known that you'd ever say goodbye

And now I'm glad I didn't know
The way it all would end the way it all would go
Our lives are better left to chance I could have missed the pain
But I'd have had to miss the dance

Holding you I held everything
For a moment wasn't I a king
But if I'd only known how the king would fall
Hey who's to say you know I might have changed it all

And now I'm glad I didn't know
The way it all would end the way it all would go
Our lives are better left to chance I could have missed the pain
But I'd have had to miss the dance

Yes my life is better left to chance
I could have missed the pain but I'd have had to miss the dance

Kommentera här: