Vinster på Röda Korset höstauktion

Idag var Connor och jag på Röda Korsets höstauktion på Järperuds Bygdegård i Gunnarskog. Han var enda barnet, men det gick bra ändå. Han hängde med de vuxna istället och var så snäll så. Såg att ett antal personer som inte kunde låta bli att klappa honom på kinderna...hehe... Han som är så kittlig också, oj oj.
 
Jag bjöd på ett paket till honom på paketauktionen och hans mormor bjöd visst in två till. Sedan köpte vi en del lotter och fick en hel del vinster. Det var roligt att se Connor när han öppnade paketet jag lagt vinnande bud på. Det innehöll en pony och ett trollspö som lät när han viftade på det. Han blev så glad! Han gick runt och trollade med spöet resten av evenemanget och gästerna förvandlades till prinsessor, grodor, älvor och kossor. Härlig blandning det! Förstår mig inte på folk som vill förbjuda rosa till pojkar. Det är en glad färg och mitt barn blir jätteglad av den färgen. Det är en av hans favoriter just nu. Tänk vad hemskt om jag skulle säga till honom att: "du får inte gilla den färgen för du är pojke" eller "du ska inte gilla den färgen, den är bara för flickor"? Det finns faktiskt de som gör det. Jag ryser av bara tanken...
 
Connors saker. Nästan allt godis sparas till någon lördag framöver. Förutom det var det ett paket med sugrör och så en pony och trollspöet förstås.
 
 Mina vinster. Ett paket med te, kex och marmelad, en blomma, handdukar, en korg, kakor och en liten ficklampa.
 
 Jag är själv medlem i Röda Korset Gunnarskog så jag försöker bidra med något då jag kan. Bidrog med vinst denna gång. Muffinsfat med muffins.

Kommentera här: