Födelsedagspengar till kläder för Connor

Connor fick ett presentkort på Lindex på födelsedagen och en del pengar. Jag minns när jag var barn och bland det tråkigaste som fanns var att bli med föräldrarna till kläfaffären för att köpa nya kläder till sig själv. Sådan är inte Connor alls. Han tycker det är kul att bli med och få handla. Det tar längre tid än om jag går själv för han pendlar lite mellan besluten, men jag tycker det är bra att han får bestämma själv. Tränar även förståelsen för pengar. Förra veckan fick han använda en del av sina födelsedagspengar till kläder på ICA Maxi.
 
En sidonot: Det finns en trist norm om att män ska tycka att det är trist att shoppa. Om en man gillar det så kan hans "manlighet" ifrågasättas. Superlöjligt tycker jag! Öppna upp mer så att män kan få gilla det de också om de vill. Många tror inte att min sambo t.ex. tycker det är kul att åka till Ullared och gå på Gekås. De tror antingen att han aldrig varit där eller att han blir medtvingad. Trist att folk har sådana förutfattade meningar. Som jag brukar säga: Dags för en del att uppgradera sina system så de hänger med.

Sedan så handlar detta inte om överkonsumtion eller att det är "bra" att handla mycket. För miljön, våra plånböcker och nöjet i att återvinna så handlar vi mycket av sådant vi behöver på second hand och loppis.
 
Översta plaggen är från ICA Maxi och de nedersta plaggen plus nyckelbandet är från Lindex.

Kommentera här: