4-årskontroll

Igår var jag med Connor på hans 4-årskontroll på BVC. Vad många tester det var! 1 timme och 20 minuter tog det, men han klarade av att göra alla på samma dag och det gjorde mig stolt. Visst så försvann uppmärksamheten då och då, men den kom tillbaka. Han verkade tycka att det mesta var roligt så det hjälpte nog. Särskilt gillade han testen för grovmotoriken då han fick hoppa, balansera, sparka och kasta boll. När han skulle svara på frågor så hittade han på helt egna svar som var helt rätt, men inte det som efterfrågats. Till exempel: Vad behöver man när man ritar? Papper, svarade Connor. Fast det som eftersöktes var svaret penna. De där hörlurarna till hörseltestet såg ut som samma då jag gjorde ett hörseltest som barn. Stora, grå och väldigt tunga saker.
 
Taltest, färgtest, räknetest, förståelsetest, grovmotoriktest, finmotoriktest, syntest, hörseltest, vikt och längd.... nästan värre än högskoleprovet ju...hehe... Sista "testet" tyckte nog Connor var svårast. Att välja en liten grej som present efter alla tester. Jag överdriver inte då jag säger att han ångrade sig 10 gånger och bytte sak. En glittrig liten sköldpadda blev det som till slut fick bli med oss hem.
 

Kommentera här: