10 månader sedan ögonoperation

Idag har det gått 10 månader sedan jag var till Memira på min ögonoperation som tog bort min närsynthet och astigmatism med bara 15 sekunder laser på vardera ögat. Jag tycker fortfarande att det är ofattbart att det funkade och att resultatet blev så bra! Förberedelserna var svåra då mina ögon reagerar direkt ifall det kommer vatten i dem (kan inte titta under vatten till exempel) och de första tre timmarna efteråt var väldigt jobbiga då ögonen rann och det sved som om någon höll riven lök under dem. Men jag kan säga att det verkligen var värt det! Vilken frihet det är att ha bra syn utan glasögon eller linser! Ångrar mig inte det minsta och tycker detta är ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv.
 
Om ni har följt min blogg sedan åtminstone november 2013 så har ni sett denna bild förut. Så här var jag tvungen att ha de första två nätterna. Också totalt värt det!

Kommentera här: