Sett filmen Water for elephants

Spoilers förekommer!
 
En veterinärstudent hoppar av skolan då hans föräldrar dött och följer istället med en resande cirkus.
 
Människorna i den här filmen är så otroligt bleka. Det är djuren som är stjärnorna. Den lilla hunden och den stora elefanten. Jag kunde dock inte se filmen helt med öppet hjärta för jag har hört om att djuren i filmen inte alltid behandlades väl. I filmen så ska det vara med brutal djurmisshandel, men jag hörde något om att inspelningen av det inte gått rätt till för att skydda djuren. Jag hoppas det bara var rykten, men det är svårt att inte tänka på sådant och därför påverkade det hela filmen för mig. Elefanten är helt fantastisk för övrigt!
 
Cristoph Waltz är den enda mänskliga skådespelaren som sticker ut för mig. Han spelar åter igen en riktig psykopat. Börjar bli orolig för att det är det enda han kan så jag måste hitta en film där han spelar en annan roll. Missförstå mig inte, för han är väldigt bra i sådana roller. Men en riktigt bra skådis kan spela allt möjligt. Filmens scenografi och cinematografi är underbart vackra.
 

Kommentera här: