Sett filmen Nätterna vid havet

Spoilers förekommer!
 
En läkare tar in på ett inn i North Carolina och där tänds gnistan mellan honom och Adrienne som passar stället åt en vän.
 
Till en början är det en väldigt enkel och stillsam film. Efter ett tag börjar jag misstänka varåt det barkar och precis som väntat så PANG med känslor. Från inget alls till känslostorm. Jag som nästan förlorat hoppet över filmen. Den är förutsägbar, tycker jag, men ändå sevärd. Det är en "typisk" romantisk film, men den har det där lilla extra som gör att sådana filmer fungerar. Richard Gere gör en bra rollprestation. Har hört många kalla honom för stel, men jag behöver bara titta i hans ögon så ser jag vad karaktären tänker. Det är så långt från stel som man kan komma.
 
Filmen är uppdelad i tre delar. Före, under tiden och efter en stor händelse. Samtidigt pågår en sidohistoria med läkaren och en man som förlorat sin fru och den är också väldigt gripande.
 

Kommentera här: