Ok att hacka på "rätt" grupp?

Jag vet folk som försvarat ett parti med argument som att det är synd om dem som får utstå så mycket. Och att man inte ska kalla dem för diverse saker utan istället bemöta sakligt. Samma personer som säger detta uttrycker sig sedan nedvärderande om ett annat parti. Kallar dem för diverse saker. Är inte det lite essensen av dubbelmoral? Att säga till folk att de är så "dumma" som hackar på ett parti genom att kalla dem olika saker och sedan själva kalla ett annat parti för saker? Eller menas det att det är ok att hacka så länge som man gör det mot "rätt" grupp? Själv tycker jag nog att man ska leva efter det man själv säger. Och anser man att folk gör fel som kallar ett parti för saker, då har man själv ingen rätt att kalla ett annat parti för något.

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Jag tycker politiken (både folk som stödjer och de som är aktiva i partierna) ska skärpa sig. Att anklaga folk och lägga upp massa länkar på något för 20 år sedan som att de gjort något fel eller att de själva var bättre förr är bara löjligt. Ett parti borde fokusera på att från grunden visa vad e själva kan prestera. Jag vill ha bättre mat åt skolungdomar, renare gator, trafik som fungerar, buss som kommer på morgonen. Arbeta på det istället för att dra upp massa bagatell händelser kring EN person som hände för 8 år sedan.. Ett sådant parti skulle jag rösta på. Ett som struntar i all namnkallning och kan visa på papper och i verkligheten vad de faktiskt kunnat åstadkomma!

Svar: Jag håller med. Alla ska få en ny chans även om de gjort fel någon gång. Man ska bedöma folk efter vad de gör här och nu. Tycker verkligen det behövs en skärpning i politiken och nu i år tycker jag det har varit mer hätskt än någonsin. Det måste vända, för hur blir det nästa val annars? :-S
Highlandertess

2 GeorgVanHalen:

Det enda jag vet är att nästa val omöjligt kan bli lika bra som mitt senaste köp: http://www.amazon.com/Live-at-Rainbow-74-Queen/dp/B00LVRZ9E8/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1413204076&sr=8-4&keywords=queen+-+live+at+the+rainbow+%2774

;)

Kommentera här: