Sett filmen Kill Bill vol. 1

Spoilers förekommer!
 
Bruden vaknar upp efter fyra år i koma. Bebisen hon bar på är borta. Nu söker hon hämnd på alla dem som förstörde hennes liv.
 
Det känns som att detta är en film som alla har sett före mig. Men jag har inte känt mig speciellt sugen på den förut. Den är dock bättre än jag väntat mig. Jag känner tacksamt nog igen Tarantinos lite tidigare stil, den stilen jag gillade hos honom. Filmen innehåller en hel del hyllningar till speciellt den asiatiska genren och verkar hänga kvar lite längre i den sekvensen där Lucy Liu har en stor roll, medan den hastar förbi de övriga.
 
En del bitar av filmen ska vara lite "kitschiga" men skjuter högt över måltavlan i mitt tycke. Det blir helt enkelt alldeles för överdrivet och inte på ett bra sätt. Trots att den var bättre än väntad så kändes det inte som en film i min stil och jag såg inte fram emot vol. 2.
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Var på en misslyckad dejt när jag såg Kill Bill Vol. 1 på bio. INGEN bra dejtfilm. Haha. Jag tyckte filmen var alldeles för överdriven. Den storyline och alla snygga scener som skulle kunnat bli bra försvinner i allt överdrivet dödande.

Jag har inte sett alla Tarantinos filmer, men det är solklart den sämsta jag sett. Har aldrig orkat mig på att se två:an. Ska vara bra desperat efter filmtips för det :P

Svar: För mig personligen är nog Jackie Brown den sämsta. Har sett nästan alla Tarantinos filmer och de tidigare var nog de jag gillade mest. Dödandet var rätt grovt där också, men det var på lågbudget och inte så extremt överdrivet som i en del senare verk.
Highlandertess

Kommentera här: