Sätt inte reglerna för mitt barn

Hur ni väljer att fostra era barn är helt upp till er. Vilket urval ni väljer att ge era barn är baserat på era åsikter, likadant som hur alla föräldrar gör. Vad jag vill be er om är att inte säga till era barn att han inte får ha något för att "det är bara för flickor" eller att hon inte får ha något för att "det är bara för pojkar". För om det då kommer något barn som inte fått samma uppfostran så kanske det barnet får höra att barnet har "fel" t-shirt, "fel" leksak, "fel" intressen och så vidare.
 
Jag ska inte behöva rätta min uppfostran efter en rädsla för att mitt barn kommer få höra dessa saker av andra barn som lärt sig detta av vuxna. Likadant som att ni inte ska behöva rätta er uppfostran efter vad jag tycker. Om vi bara tillsammans jobbar för att alla ska förstå och vara helt ok med olikheter så spelar det ingen roll alls vad vi gör olika annars.

Kommentera här: