På bio: Dum och dummare 2

Spoilers förekommer!
 
20 år efter första äventyret drar Lloyd och Harry ut på ytterligare ett äventyr - en roadtrip för att hitta Harrys bortadopterade dotter.
 
Tyvärr kan jag nog säga att Scary Movie-konceptet till stor del förstört komedigenren. Den första Dum och dummare var barnslig och hade stundvis låg humor så det förväntade jag mig av även denna uppföljare. Men tyvärr har humorn sjunkit ännu mer och blivit även sexistisk och snuskig. Jeff Daniels och Jim Carrey känns inte så övertygande i sina roller som i den första heller. Det känns som att de saknar mycket av den energi som de hade i första och att sådant som bara "kom" naturligt då är något de måste kämpa för att få fram nu. Alla blir äldre förstås, men då hade man kunnat ändra i manus så att det passade in mer och inte försöka få dem att reprisera de unga rollerna. Jag skrattar inte åt en enda grej i hela filmen, men gömmer mig däremot bakom mina egna händer (ingen skämskudde med på bio tyvärr) många gånger. Vad synd...
 

Kommentera här: