Månadstur till Karlstad och spontant superfynd på skor!

Igår var vi till Karlstad på vår månadstur för att handla. Förutom den vanliga maten så hittade jag även en ersättare till islampan (som vi använder till jul) som gått sönder, pysselsaker till dagens pyssel med våra kära grannar och två tröjor till Connor. När vi åt mat så tittade Robin i ett nummer av VF som råkade ligga på vårt bord i restaurangen på Bergvik. Där såg han att Skohuset i Edsvalla ska lägga ner helt och hållet så de hade en massiv utförsäljning. 5 par skor för 100 kronor SAMMANLAGT.
 
På hemvägen åkte vi alltså den vägen. Tyvärr var alla i Connors storlek slut, men han växer så vi köpte två par större skor. Nästan alla skor i Robins storlek var slut utom sådana plasttofflor och det använder ingen av oss. Till mig själv hittade jag tre par skor, två par till sommaren och ett par smått idiotiska (på grund av att de har höga klackar), men det kan vara kul med några sådana också ibland.
 
Connors tröjor (H&M).
 
 Hittade ingen islampa, men denna gran som skiftar i färg passade lika bra (Rusta).
 
Lite mer julstämning. 10 kronor på Rusta.
 
Skorna. Räknade ihop ordinarie prislappar och detta paket skulle ha kostat 1345 kronor. Fick alla för 100 kronor nu.
 
 ÖoB ligger bredvid Skohuset så där fick jag tag på skidor och stavar (199 kronor) till Connor. Blir det tillräckligt med snö i vinter (vilket vi hoppas) så ska jag börja lära honom att åka längdskidor.

Kommentarer:

1 Helena:

Vi har också den dörrmattan! :)

Kommentera här: