Idag är NoHate-dagen

Tillsammans kan vi hjälpas åt att sprida mer glädje och kärlek! Tillsammans kan vi stå starka mot dem som sprider hat och kränkningar! Här kan du läsa mer om kampanjen.

Tänk på att aldrig skriva något på nätet som du inte kan stå för ansikte mot ansikte. Tänk på att det bakom skärmen finns riktiga människor med riktiga känslor. Om du skriver elakheter för att det är "roligt" så får du tänka om. Det finns många glädjande saker som också kan skänka nöje. Prata med någon om du har problem med att ta dig ur näthatandet.
 
Till er som utsätts för näthat. Blockera personer som skriver elakheter. Det är DU som bestämmer över din blogg och dina övriga sociala medier. Peppa andra som du ser utsättas. Genom att stötta varandra så blir vi alla starkare och då blir hatarna svagare. Hat äter upp, glädje ger energi.
 
Jag bidrar med mitt bokhjärta istället då jag inte hunnit ta en bild på mig själv när jag formar ett hjärta. #NoHateSe

Kommentera här: