Alla är individer

Jag tror att det där med att "kvinnor är värst på att trycka ner kvinnor" är ett gammalt tankesätt som är svårt att bli av med. Folk kan ha svårt för att öppna ögonen och se ALLT och så ser de bara sådant som bekräftar det de redan tror istället. Jag kan göra så jag med, det kan jag erkänna. Men när jag bestämde mig för att sluta tänka i stil med "tjejer snackar alltid skit" så öppnades mina ögon och jag såg att personer av alla kön kan prata skit. Och även att personer av alla kön kan vara schyssta. Dock så tror jag det är något man måste vilja jobba på, för när jag påpekat detta för andra som jag umgås med så bara nekar de och säger att det inte alls är så utan att jag har fel. Är man inte villig att se felet i sig själv och öppna sina ögon, då kommer man helt enkelt fortsätta att se att bara "tjejer är jävliga mot andra tjejer". Det är vad jag tror.

Kommentera här: