Tar MIN plats

Sist jag flög hände det som hänt så många gånger förut, fast i andra situationer. Och jag blev irriterad. Både på personen ifråga och på mig själv som inte sa ifrån. Tränar på att bli bättre på det eftersom jag har någon form av konflikträdsla i botten. I alla fall... Det är inte så gott om plats i en stol på ett flygplan. Jag behöver all plats jag kan få för att jag inte ska få värre ont än vad jag redan har. Bredvid mig i platsen vid gången satt en man. Ganska normalvuxen man, så han var inte storväxt. Vid start går det bra, men efter ett tag bredde han ut sig mer och mer. Benen skrevade han med något otroligt och ett ben plus armbåge hamnade inne på min plats. Och inte bara en bit in. Benet tog upp över decimetern av mitt benutrymme och armbågen cirka 5 centimeter. Han pratade inte svenska och väldigt knagglig engelska så de gånger jag och mitt barn behövde förbi honom för att gå på toaletten fick jag använda teckenspråk och visa vad vi ville. Jag hade betalat för min flygbiljett, precis som han. Varför tror han då att han kan ta upp MIN plats? Han satt vid gången så om han hade ett sådant otroligt behov av att skreva så kunde han väl sticka ut där då? Respektlöst!

Kommentera här: