Oscargalan 2014

Jag och syrran hade en varsin röstningslapp där vi önskade och gissade vilka som skulle vinna. Jag hade 11 rätt av 24 i år. Galan i år var mycket bättre än fjolårets. För det första så slapp vi den blabbande svenska duon och för det andra så var Ellen DeGeneres en mycket bättre programvärd än fjolårets.
 
Sedan så förgylldes galan med ett av de bästa tacktalen jag någonsin hört! Jared Leto's. Han satte ribban högt eftersom han var först ut också, som vinnare av Bästa manliga biroll. Hans tal om homosexuella som kämpar för sin kärlek rörde mig ända in till märgen. Så vältalig! Han har absolut stigit i min syn de senaste åren och Dallas Buyers Club är nu på min "måste-se"-lista.
 
Ett annat tacktal som hade en riktigt bra del var Cate Blanchetts. När hon peppade kvinnor och sade att filmer med kvinnor inte längre kan räknas som en "nisch" så satt jag nästan och jublade. Folk vill se dessa filmer och kvinnor är på framfart. YEY!
 
 

Kommentera här: