Klassiskt Lego

Jag tycker att Lego har blivit lite för överbelamrat med indelade "special-Legon". Det är Harry Potter, Sagan om ringen, Chima, Friends, Turtles och så vidare. Visst så kan man ha en del sådant Lego också, men jag tycker det hämmar kreativiteten. Det byggs EN sak och sedan är det klart. När jag var barn så var byggandet det roligaste med hela Lego-grejen. Och vilken tur för man var aldrig färdig, för man fortsatte bara att bygga eller byggde om. Det vill jag ge mitt barn, så därför har han nu fått ärva en del av Legot jag hade som barn. Kan säga att hela lilla familjen har suttit och byggt tillsammans så Lego-intresset är nog gemensamt för oss alla.
 
Och en kommentar från Connor fick mig att förstå att jag verkligen gjort rätt val. Han tog upp några bitar och sa: "Vad ska detta bli?" eftersom han är så van att Legot måste bli något särskilt (allt hans tidigare Lego tillhör sådana nischade typer som jag nämnde här ovan). Då sa jag till honom: "Allt du vill att det ska bli."
 
Min moster lärde mig ett tips för att tvätta Lego och det funkar utmärkt! Det behövdes verkligen för detta Lego också, för det har legat i förvaring i många år. Jag lade allt i ett örngott och satte en påsklämma för att stänga till. Sedan lade jag det i tvättmaskinen och tvättade som vanligt med tvättmedel. Legot blev som nytt!

Kommentera här: