Sett filmen Chances are

Spoilers förekommer!
 
Louie är lyckligt gift med Corinne, men på väg för att möta sin fru för att fira deras bröllopsdag händer en olycka. Louie dör och "beställer" en reinkarnation. Något glöms dock bort i "beställningen".
 
Filmen är välspelad och lustig, men ger även en obehagskänsla. Den är väldigt sorglig i grunden. En liten lustig kommentar som jag lägger märke till i filmen är: "Jag tror på gud, jag tror bara på saker jag kan ta på." Liten medveten "miss" för lite humoristisk effekt, men den har lagts lite fel i filmen så den går nästan förbi onoterad. Tror mest att jag märker sådant för att jag är en riktig "ordmärkare". Som jag skrivit tidigare i bloggen så: "Jag tror att alla säger det de menar, menar det de säger och vet vad de menar."
 
Robert Downey Jr. är nog största behållningen av denna film. Jag har mest sett filmer från 90-tal och framåt med honom så han är så olik sig här. Från 1998 och fram till 2008 så nästan avskydde jag att se honom på film. Han har "räddat" sig själv genom Iron Man.
 

Kommentera här: