Syrran bjussade på Bryggan

Igår kväll bjöd syrran mig på mat på Olssons Brygga. Vi hade härligt väder med solsken och en sval bris från sjön. Testade troligtvis den äckligaste drinken jag någon gång druckit (jag gillar inte sura smaker), men maten var underbart god, helt i min smak! Gillar ni surt så ska ni dock testa den drinken, för den kommer ni nog gilla i så fall.
 
Så här såg drinken ut. Har glömt namnet på den... Marie?? Vad hette den?
 
 Min mat. Oxfilé ala plancha. Peppargrillad oxfilé 200 g med sauterade grönsaker, bearnaisesås,potatisfondant och bbqsås serverad på ekplanka. Bbq-såsen var spicy.
 
 Min efterrätt. Solvarma jordgubbar från Värmland med ekologisk vaniljglass och grädde.
 
 På vägen hem testade vi några av hängstolarna som satts upp i stadsparken.

Kommentarer:

1 Anna:

White lady är namnet på drinken

2 Monstars:

Sidecar ;)

Svar: Just det ja :-)
Highlandertess

Kommentera här: