Man väljer inte sin hudtyp

Jag har väldigt känslig hud. Jag kan bränna mig även om jag befinner mig i skuggan. Enda sättet att inte bränna mig är att stanna inne. Jag har på 50+ i solskydd, men bränner mig ändå direkt jag är ute. Solen och värmen är dock underbara och värmen lindrar min smärta. Jag älskar ljuset, så det är inte så kul att ha känslig hud. Men det är något man får leva med.
 
De som inte fattar detta utan tycker att man är löjlig som använder solskydd, undviker direkt solljus när man kan och att man så lätt bränner sig (som att det är ett val), de kan inte ha mycket att tänka med. Hur svårt är det att fatta att man inte väljer sin hudtyp? Man föds med den.

Kommentarer:

1 Malin:

Oj! Finns det folk som är så okunniga? Själv tycker jag att alla tjänar på att vara rätt försiktiga med solen. Visst är det nyttigt med solsken, men det är absolut inte bra att bränna sig. Strunta i de som säger såna saker och fortsätt smörj in dig. Hudcancer har blivit mycket vanligare pga att folk solar fel, så man kan aldrig vara nog försiktig. Hellre blek och frisk!

Svar: Ja, jag tänker detsamma. Tycker inte man är det minsta löjlig om man skyddar sig mot solen :-)
Highlandertess

Kommentera här: