Inneboende kattunge i fyra timmar

Det blev en väldigt givande dag detta, trots smärt- och magproblem. Syrran och Gabriel kom förbi för att låna telefonen då de hittat en kattunge vid Volvo. Det ledde inte till så mycket så de fick låna en resebur och en burk tonfisk för att försöka få fatt i stackaren. Gabriel lyckades stänga in den nätt och jämnt och så kom de tillbaka hit. Jag hörde dem redan längst ner i trappan kan jag säga, den katten har pipor som heter duga.
 
Först undrade vi om den var vild eller halvvild. Gav den lite småbitar mat genom gallret och inte en enda gång fräste eller morrade hen, så därför testade vi efter ett tag att öppna luckan. Ut kom en superkelig kattunge som ville sitta i knä och gosa. Hungrig och törstig till tusen så hen fick lite mat i omgångar och vatten.
 
Sedan begav sig syrran och Gabriel hemåt efter att Gabriel fått tag på folk på Djurskyddet Westra Wermland som sa att de kunde hämta kattungen vid 20.00 ikväll. Connor och jag satt hos kattungen och den somnade mätt och trygg i mitt knä. Där sov den ett tag trots att Connor lekte precis bredvid. Våra katter var ju inte så glada över den kortvariga gästen då. Yatzy fräste och Tetris morrade så där långt ner i magen som katter kan. Yatzy är den dominanta så jag är inte förvånad att hon motsatte sig besöket mer än Tetris gjorde.
 
Jag tog lite babyolja och några tops också för att rengöra öronen på kattungen. Oj, vad hen tyckte det kliade, men det var nog skönt för det var inga protester. Strax före 20 kom en person från Djurskyddet och förklarade hur de går tillväga nu. Annons med bild kommer i Arvika Nyheter på onsdag.
 
"Jag är bara sådär världens sötaste kattunge liksom då."
 
 Lyssnar uppmärksamt på Connor.
 
 Så otroligt fin!
 
 Och så sover vi lite.

Kommentarer:

1 leavanny.blogg.se:

Söt!

Kommentera här: