Diner 45 och storloppis (plus mindre) i Stöpafors

Idag fick pappa sin födelsedagspresent. Han fyller i mars och då fick han ett personligt presentkort där det stod att han skulle bjudas på mat på Diner 45. Vi var 7 stycken i sällskapet (förutom pappa och hela lilla familjen så var även mamma, syrran och Gabriel med). Maten var otroligt god och mättande! Jag var frestad att testa en milkshake efteråt, men med tanke på hur min mage är och att vi hade 1 timme hem så var jag tvungen att avstå. Hoppas kunna återbesöka stället och testa en milkshake när min mage har en mer stabil period.
 
Vi var även till Jätteloppisen i Stöpafors och en lite mindre precis bredvid den. Kul att gå och kolla på alla grejer. Det var så mycket så man visste inte var man skulle titta riktigt. Köpte med en sak till en kompis och så blev det några smågrejer till Connor till slut.
 
Connor tjuvstartade med en klubba.
 
 Väntar på mat.
 
 Barnmeny serverades i en bil som barnen fick ta med sig hem. Riktigt skoj!
 
Jag gillar inte burgare så det blev en Ceasarsallad för mig. Mums! Kolla in syrrans blogg (länk här ovan) om ni vill se hur en burgare såg ut.
 
Connor och Robin delade på en efterrätt som hette Candy Surprise. Glass, grädde, kolasås, marshmallows, minimarshmallows och Nonstop.
 
 Jätteloppisen.
 
 Från loppisen såg man Tossebergsklätten. Högt!
 
 Connor lyckades hitta Turtles-grejer i en låda märkt "Gratis för alla barn" (vid den mindre loppisen). Han blev så glad!
 
 Jag köpte en rolig vattenflaska, en dvd och ett datorspel till Connor.
 
 3,5 magneter till mig och 1,5 magneter till Connor. Wonder Woman ville vi ha båda två nämligen så vi delar på den. Annars är de tre nedre mina. Köpta i affären som låg i samma byggnad som Diner 45.

Kommentera här: