Sett filmen Children of men

Spoilers förekommer!
 
Året är 2027 och alla kvinnor har blivit infertila. En före detta aktivist får i uppdrag att föra en mystisk kvinna i säkerhet. Varför är folk ute efter henne?
 
Jag förväntade mig att Julianne Moore skulle vara med mer eftersom hon är ett av dragnamnen till filmen. Clive Owen, som spelar huvudrollen, är inte en av mina favoriter. Jag tycker han är likadan hela tiden. Helt blank i ansiktet, det vill säga "tom". Kanske avgör det filmens öde. Kanske hade jag gillat den mer om det varit en annan skådespelare i huvudrollen. För jag tycker att Clare-Hope Ashitey är otroligt trovärdig och handlingen i sig är rätt så intressant. Det saknas något och jag är inte säker, men jag tror att det är just huvudrollen som ger den känslan.
 

Kommentarer:

1 Monstars - Karate Hottie:

Hmmm storyn låter som 2019 The fall of New York.

Svar: Jepp, fast inga mutanter i denna.
Highlandertess

Kommentera här: