Stor loppis och många djur - dag 4 i Spanien (många bilder)

Som alla andra dagar tog vi en lugn start denna också. Sedan gick vi till en rejält stor loppis där jag önskade att jag haft mer pengar med mig. Hittade nämligen många He-man-figurer där och det var svårt att välja ut tre stycken som jag kunde köpa. Efter loppisen återvände vi till lägenheten och gjorde bara ett snabbt stopp i en lekpark.
 
Lite senare bar det iväg på promenad till en djurpark, Bioparc Fuengirola. Connor älskade den parken och alla djuren. Som ni kanske vet om ni följt min blogg så är jag lite skeptisk till djurparker. Går alltid och funderar över hur de sköter djuren, om de har tillräckligt med yta och hur de mår. Man har inte riktigt kvar den där glada naiva känslan som fanns i barndomen. Men jag hoppas på att alla djuren mår bra och parken var riktigt fin!
 
Loppis.
 
 Gunga gungbräda med Connor.
 
 Det första man såg i parken var detta jättelika baobabträd.
 
 Här märkte jag efteråt att det var fågeln som inte stod i fokus som såg roligast ut. Huvudet helt under vatten.
 
 Fina färger.
 
 Connor tyckte att det var spännande att komma så nära.
 
 Riktigt nära.
 
 
Dessa uttrar var så söta!
 
 Denna rörde sig precis som raptorerna i Jurassic Park.
 
 Cooling!
 
 Fladdermössen började vakna eftersom skymningen var nära.
 
 En låg och käkade lite. Sorry, suddig bild men ville absolut inte använda blixt där inne då det skulle kunna plåga djuren.
 
 En gorillahane satt och visade upp sig.
 
 Charmiga clementinträd på promenaden tillbaka till lägenheten.
 
 Kramade min första palm när vi var till Hainan 2008 och ville inte vara sämre nu.
 
 Mysig kvällsvy från fönstret i rummet som Connor och jag delade.

Kommentarer:

1 Linda-Mamma till Alfred:

Mysigt, ser ju kanon ut!! Reste du själv med lillen eller var din kille med?

Svar: Det var bara jag och Connor. Min sambo är flygrädd tyvärr.
Highlandertess

Kommentera här: