Sett filmen The Purge

Spoilers förekommer!
 
I framtiden har brott minskat radikalt på grund av ett koncept som kallas The Purge. Under 12 timmar är ALLT lagligt.
 
Denna film var i mitt tycke väldigt bra och genomtänkt. Jag satt spänd hela tiden och väntade på vad som skulle hända. Lena Headey är fantastisk i den! Hennes karaktär är otrolig. Det hon gör i slutet av filmen skulle jag aldrig klara att göra. De som utför Purge är verkligen enerverande. Vilken skräck om det vore verkligt. Att en natt varje år vara tvungen att låsa in sig så bra man någonsin kan och sedan vara vaken med skräcken som kompanjon och hoppas på att ingen bryter sig in.
 
Filmen var inte riktigt som jag förväntat mig, men den var minst lika bra som jag trott i alla fall. Kan rekommendera denna till de som gillar spänning!
 

Kommentera här: