Sett filmen Country Strong

Spoilers förekommer!
 
En sångare/låtskrivare blir bekant med en stor, men dock fallen countrystjärna då hon är på behandlingshem. Tillsammans försöker de nå storhet igen.
 
Filmen har egentligen allt grundarbete för att kunna bli en bra film. Förutsägbar, men bra. Fast den lyckas inte. Den lyckas hålla mig helt oengagerad hela filmen genom. Karaktärerna känns plastiga. Även Gwyneth Paltrow känns "träig". Väldigt synd och jag förstår inte varför. Hon har varit bra i många filmer som jag sett henne i och hennes karaktär i denna film känns som en bra roll att spela. Mycket känslor och djup. Men inget av det kommer fram i filmen. De lyckas inte genomföra och föra fram något som drar in mig överhuvudtaget.
 

Kommentarer:

1 Linda-Mamma till Alfred:

Vad roligt hoppas det kommer många bilder därifrån då;)Jag har lagt upp en del nu;)

Kommentera här: