Sett filmen Alice in Wonderland

Spoilers förekommer!
 
En nu 19-årig Alice återvänder till Underlandet som hon alltid trott har varit en dröm och inte en riktig upplevelse som hon hade som barn.
 
Jag kan direkt säga att detta inte var en film för mig. Animationerna var fula och gjorde mig nästan illamående. Handlingen är väldigt knepig, dock helt ok. Jag gillar den starka Alice som går sin egen väg. En riktigt bra och välskriven karaktär. Synd bara att de missade så totalt med animationerna. Det är en smaksak, så det finns säkert många som gillar dem. Jag förstår mig inte riktigt på Johnny Depps karaktär. Han försöker prata skotska ibland och har en kilt på sig. Men ibland pratar han engelska med amerikansk brytning eller tvärtom.
 
Jag har inte sett någon Alice-film där Alice är barn så har tyvärr ingen koll på "gamla bekanta". Från en saga kommer jag dock ihåg det där med olika saker som gör henne stor eller liten. Tror aldrig jag läst hela sagan dock.
 

Kommentera här: