Intressant om avundsjuka

Jag kom på en tanke häromdagen då jag undrade hur i allsin dar någon kan vara avundsjuk på mig och som jag har det. Fick en riktig klartanke om exakt vad det handlar om. Folk är inte avundsjuka på så som jag har det utan de är avundsjuka på min situation. De vet inte hur jag mår och hur kroppen känns, vad jag klarar och så vidare utan utgår från sina egna förutsättningar. För många så skulle just min situation kanske vara helt underbar så länge som de slapp all smärta och trötthet som min kropp innebär och misstroendet från omgivning och kampen för att få stöd och hjälp. Och om de skulle klara sig på en väldigt låg ekonomi då.
 
Det känns intressant att jag förstår detta nu. Hjärnan jobbar i alla fall på ibland...hehe... För tidigare har jag inte alls kunnat förstå hur folk har kunnat vara avundsjuka på mig, för jag vet exakt hur det är att vara mig. Har inte förut insett att det inte är mig de vill vara, utan de vill ha min situation men med sig själva. Tänk vad denna insikt kommer göra saker enklare för mig nästa gång någon är avundsjuk. Jag kommer förstå mycket bättre!

Kommentarer:

1 Beatrice Bäckstrand:

Du har en award att hämta och besvara inne på min blogg :)
http://beabus87.blogg.se/2014/february/i-got-an-award.html#comments

Svar: Tack! Den ska jag börja jobba på :-)
Highlandertess

Kommentera här: