Sett filmen True Grit

Spoilers förekommer!
 
Matties pappa blir mördad och hon tar hjälp av en U.S. Marshal för att spåra mördaren och hämnas.
 
Jag är riktigt imponerad av Hailee Steinfeld som spelar den unga Mattie Ross. Därför tycker jag det är otroligt dåligt att hennes namn inte ens är med på filmbilden här nedan då hon verkligen spelar byxorna av dem som står med där. Det är kul att se att Jeff Bridges igen. Ända sedan jag såg Starman som barn så har jag gillat honom. Filmen innehåller en del spännande scener, även fast större delen av den handlar om att spåra och vänta. *STORSPOILER* Det blir en intressant twist när Mattie ramlar ner i en grotta med inte alltför glada ormar.
 
Något som är trist med filmen är att gubbarna hela tiden håller på att påpeka Matties utseende. Att hon är så otroligt ful. Antagligen är hon inte "kvinnlig" nog för dem, men jag tycker det är patetiskt av folk att bedöma andras utseende på det viset. Eftersom folk gör det än idag så antar jag att det bara speglar verkligheten. Tvivlar dock på om en ung tjej hade fått bli med på spårningsjakt på riktigt, men vem vet... det kanske hände nån gång. En riktigt välspelad film är det i alla fall!
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Bra film! Är rätt sugen på att se (orignalet?) med John Wayne :)

Kommentera här: