Sett filmen Veronica Mars

Spoilers förekommer! 10 år efter att serien började (2004) och 7 år efter att den lades ner kom filmen baserad på den.
 
År efter att Veronica har lämnat sin hemstad så dras hon av omständigheter tillbaka för att hjälpa en gammal pojkvän.
 
Jag följde hela serien och gillade den verkligen. Därför hade jag kanske för höga förhoppningar om filmen. Det finns stunder då det når upp till seriens standard, men generellt så gör det inte det. Resultatet är fortfarande sevärt och riktigt bra. Det är bara så att serien var så väldigt bra att det är svårt att kunna nå upp dit med bara filmkonceptet. Det är både kul och skrämmande att återse karaktärerna från serien. Nästan som en egen skolåterträff där alla är sig lika fast mer... "vuxna". I de flesta fall. Kristen Bell är en av mina favoriter, men det känns som att hennes Veronica Mars har gjort sitt nu.
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Jag blev med besviken på filmen, den kändes mer som ett utdraget avsnitt och hade gjort sig bättre på 42 min. Känslan var liksom inte riktigt rätt heller.

Kommentera här: