Mopedrally i Allstakan

Connor och jag åkte för att heja på hans morfar som deltog i ett mopedrally som Bortans IK arrangerade idag. Det verkade så kul så jag hoppas att jag kan vara med nästa gång! Man kör två banor och så är det frågor eller uppgifter längs vägen (till exempel kasta hästsko) så det handlar inte om att köra snabbast eller att vara starkast. Idag hade de strålande väder och vi såg många härliga mopeder. 97 startande var det allt som allt.
 
Fika är ett måste tycker Connor.
 
 Mopeder av många olika slag. Hittade inte en enda Honda MB5, som var det jag körde i tonåren. Flera Honda MT5 dock. Mopeden högst upp till vänster var av samma slag som syrran hade.
 
En av mina favoritmopeder. Connor tyckte också att den var intressant.
 
 Connor blev så glad när han äntligen hittade en Donatello-moped, det vill säga en som såg lila ut. Det fanns gott om röda, orange och blå nämligen.
 
 Balansgång tyckte Connor om när han tröttnat på att kolla på mopeder.
 
 När vi åkte var det inte riktigt slut på prisutdelningen, men vi skulle hem för att ta emot besök av syrran och Gabriel.

Kommentera här: