Sett filmen All about Steve

Spoilers förekommer!
 
En excentrisk korsordsskapare (Sandra Bullock) tror att kameramannen Steve (Bradley Cooper) är hennes livs kärlek och ger sig ut på en resa efter honom hit och dit i landet för att övertyga honom om detta.
 
Vad är det för fel på folk? Sandra Bullocks karaktär Mary berättar om sitt yrke för en skolklass och några av barnen som tycker att hon är töntig säger genast till henne: "Du har ingen man eller pojkvän, va?" Som att en kvinnas hela värde bara baseras på om hon har en man och är åtråvärd. Vem lär barnen dessa dumheter? Jag blir riktigt arg. JA, Mary är annorlunda. JA, Mary är lite egen. Men vad är det för fel med det? Jag tycker hon är en härlig och positiv person och att hon har sina egenskaper, det skadar ingen.

Filmen överraskar mig då jag förväntat mig en tafflig komedi, men den visar istället gripande hur svårt det kan vara att sticka ut. Säkerligen finns det de som hånskrattar åt karaktären och deras brist på empati och insikt skräms jag av. Mary vill vara som hon är och folk borde sluta hacka på henne, bara för att hon inte är som dem. Måste vara fruktansvärt osäkra personer som håller på sådär.
 
I övrigt var det kul att se M.C. Gainey i en liten roll. Har inte sett honom på länge.
 

Kommentera här: