Bearbetning av sorg

Idag var syrran och jag till vår mosters hem. Jag har inte varit där sedan den dagen mamma och jag hittade henne. Så det var väldigt jobbigt att komma dit, men samtidigt var det bra. Vissa saker jag såg fick mig att gråta för jag tänkte på henne och saknaden gör så ont. Vill inte gå in på vad det var och vilka tankar jag hade för det blir alldeles för privat för mig. Men jag vill ändå vara öppen med mina känslor. Kan säga att det allra jobbigaste var att se inbjudningskortet till Connors barnkalas augusti 2013. Det satt kvar på kylskåpet där hon satt upp det. Kalaset hon hade tackat ja till. Men då var hon redan borta.
 
Vi var till minneslunden först.

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Det är jobbigt att gå in i någons hem när personen inte längre finns här. Dock är detta något som jag inte kan undvika eftersom min pappa bor kvar i huset där han och mamma bodde men jag har märkt att jag hellre se till så att han kommer hem till mig än att jag behöver besöka honom. Men ibland så måste man ju vare sig man vill eller ej.

Kommentera här: