Varit i Ullared

Fredag morgon åkte syrran, Robin och jag iväg. Först vill Väse för att hämta upp Robins lillasyster och hennes äldsta barn och sedan till Ullared. Målet var: julklappar till alla barn och vinterkläder till Connor! Vi hade hyrt en stuga på Örnatorpets Gästranch precis som ifjol, dock stuga 2 denna gång som var lite större. Det blev Gekås på fredagen och på lördagen blev det en snabbsväng in där igen och några av småbutikerna. På fredag kväll mådde jag riktigt dåligt. Först huvudvärk och sedan magkatarranfall. Som tur var kunde jag klara av anfallet med medicin och yoghurt (tack Simone!) och slapp ytterligare vård.
 
Förutom det och min värk så har det varit mysigt och roligt att vara iväg. Vi lyckades nästan 100% med målet med resan. Enda som fattas är ett par julklappar och en riktig vintermössa till Connor.
 
Vår stuga på Örnatorpets Gästranch.
 
 Klassiskt kundvagnsfoto.
 
 Två underbara katter finns på ranchen. Klumpe och Klös. Som ni ser är Klumpe en skeppskatt. Båda var otroligt keliga och så söta!
 
 Utsikten från vår stuga.
 
 Här står syrran och är förfärad över ett par fästingar som jag precis plockat av Klumpe.
 
 Utsikten på kvällen.
 
 Tror att många som bott i stugan handlat på Gekås och tagit med sig galgarna...hehe... Jag brukar lägga dem i en galglåda i affären eftersom vi redan har tillräckligt.
 
 Hittade en gunga precis bredvid vår stuga så den var jag tvungen att testa.

Kommentarer:

1 Monstars - Sticker utanför ramarna:

Kunde lika gärna ha spytt på bilden. Så äckliga är fästingar. Huga!

Kommentera här: