Sett filmen Prinsessa

Spoilers förekommer!

Maja är en öppen härlig tjej som många driver med på grund av hennes vikt. Hon satsar på att få en karriär inom skådespeleri och av en slump stöter hon på en tjej som vill göra en dokumentär om henne.

 

Filmen visar en grym verklighet. En verklighet som jag tyvärr vet existerar. Jag blir riktigt förbannad vid flera tillfällen över en del idioter i filmen. Det är känslosamt och känns äkta. En riktigt bra film med perfekta skådespelare för sina roller! Man spenderar nästan hela filmen med att hoppas för Maja och känslan av att vilja ge många andra en rejäl örfil. *STORSPOILER* Slutet ger oss dock en hoppfull ton. Det är inget slutslut, men det lämnas på det viset att man tror att allt kommer ordna sig.   Rekommenderar denna till alla!

 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Jag måste få tummen ur röven och se den filmen någon gång..

2 Nettan:

Hmm, låter för en film som mig. Jag känner på mig att jag kommer att känna igen mig väldig väl, då trots att jag har gått ner 20+ kg fortfarande har 25-30 kg övervikt.

Så den ska jag ta och leta reda på :-)

Kommentera här: