Sett filmen Big Miracle

Spoilers förekommer! Baserad på en sann händelse.
 
En familj valar har fastnat vid en vak då isen runt omkring frusit väldigt snabbt. Detta visas på nyheterna och engagerar hela landet i kampen att få valarna till öppet vatten.
 
Det var denna film vi såg via streaming så det känns som att jag skulle ha fått en bättre upplevelse om vi sett den "på riktigt". Streamingen hade nämligen riktigt dålig bild och hackade då och då trots att vi har bra hastighet på vårt bredband. Handlingsmässigt så är den sådär söt som bara djurfilmer kan vara. Lite på gränsen till för mycket, men jag tycker den klarar sig ok. Skådespelarna känns rätt plastiga och oengagerade. De är som schabloner av riktiga personer.
 
Handlingen är förutsägbar, men helt ok. Som sagt så störde jag mig på kvaliteten hela tiden och hade inte det problemet funnits hade jag kanske kunnat fokusera mer på själva filmen.
 

Kommentarer:

1 Malin:

Jag har sett den filmen, men med bra kvalité. Jag tyckte att den var rätt bra just för att man visste att det var en riktig historia.

Svar: Ja, sådant som är baserat på sanna händelser brukar vara mer rörande :-)
Highlandertess

Kommentera här: