Sallad vs. pizza

Det slår nästan aldrig fel. Om vi äter ute på en pizzeria istället för att köpa med oss hem så sätts alltid pizzan framför min sambo och salladen framför mig. Grejen är bara den att jag 99% av gångerna beställt en pizza och min sambo en sallad. Varför tas det för givet att jag ska ha salladen? Är det för att jag är tjej? Är det så svårt att bara fråga innan man sätter ner maten på bordet? Jag vet inte om det är vanligare att tjejer äter sallader än pizzor, men det är ändå riktigt trist när det förutsätts att det är vad man äter bara för ens köns skull.
 
Likadant på fest. Jag gillar öl och min sambo gillar cider, men det tas alltid för givet att det är tvärtom. Kan folk bara vakna upp och inse att alla är individer och inte bundna till vissa saker bara på grund av kön? Och ni som väljer bort något eller väljer något baserat på vilket kön ni har. Er önskar jag att ni en dag struntar i vad andra tycker och väljer det NI gillar.
 

Kommentarer:

1 Monstars - Sticker utanför ramarna:

Jag vill ha allt! :D

2 ann:

Det var da egentlig en interessant synsvinkel. Den vil jeg lige være opmærksom på :D
Ha en god dag.

Kommentera här: