Mössa till Connor och handarbetscafé för mig

Idag kunde jag äntligen vara med på handarbetscaféet igen efter förhinder i fyra (tror jag) veckor på grund av sambons jobb, mitt jobb och sjukdom. På vägen dit hämtade jag en mössa som jag köpt till Connor. Bra att ha två att växla mellan ifall en blir blöt.
 
Mitt projekt på handarbetscaféet är för tillfället att sticka skydd till handtagen på Connors paraplyvagn. Den vagnen är lättare att ta med sig ut än den stora, men jag får så ont i händerna av handtagen som är stenhårda. Så det ska åtgärdas. Övriga som var på caféet idag sysslar med mycket mer avancerade grejer än vad jag kan än så länge. Hoppas kunna lära mig mer! Och det bjöds på varm smörgåstårta! Helt underbart god! En deltagare bjöd för att hon var klar med broderierna "De fyra årstiderna".
 
Connors andra höstmössa. Den första sa han att han ville kasta snöboll i. Denna ville han bada i. Hmm...
 
 Lite olika projekt på handarbetscaféet (Studieförbundet Vuxenskolan). Mitt är den lurviga saken.

Kommentarer:

1 Beatrice, mamma till Devin & Lili ♥:

Så fin mössa! Den uppskattar han nog :)

Kommentera här: