Baywatch? Minns ni den?

Jag var nästan tonåring när Baywatch började visas på svensk tv. Det har blivit känt som programmet med mycket slow motion-springande längs stranden med bystiga kvinnor. Och jo, i introt här nedan så syns tydligt att både kvinnor och män blev väldigt.... erhm... betraktade i slow motion. Jag struntade i den biten. Blev inte heller påverkad att vilja ha större bröst av att många av kvinnorna hade silikonbröst. Tyckte snarare det såg lite löjligt ut när brösten var så stora i förhållande till den smala kroppen.
 
Min idol var Michael Newman. Han presenteras sist i introt här nedan. Han spelade sig själv i princip. Han var en äkta livräddare på stranden och han var så otroligt cool i mina ögon. När han slutade i serien och det blev enbart yta så slutade jag kolla (även om han inte var med så otroligt mycket ens när han var med). För 7 år sedan drabbades han av Parkinsons. Tänk vad liv kan förändras...
 
Coolaste badvakten!
 
Gillar intro-låten! Den sjöngs av Jimi Jamison från gruppen Survivor (som hade den stora hiten Eye of the tiger).

"Some people stand in the darkness
Afraid to step into the light
Some people need to help somebody
When the edge of surrender's in sight

Don't you worry
It's gonna be alright
Cause I'm always ready
I won't let you out of my sight.

I'll be ready
I'll be ready
Never you fear
No don't you fear
I'll be ready
Forever and always
I'm always here.

Cause I'm always ready
I won't let you out of my sight.

I'll be ready
I'll be ready
Never you fear
No don't you fear
I'll be ready
Forever and always
I'm always here.
"

Kommentera här: