Skaffat årets pumpa

Igår skaffade jag årets pumpa inför Halloween. På onsdag ska vi skära till den så att den kan stå och lysa på Halloween den 31 oktober. De var inte speciellt små i år... Jag valde den minsta bland dem som fanns och den vägde 8070 gram. Som tur var hade jag kundvagn i affären så jag var bara tvungen att lyfta den tre gånger. En gång ner i vagnen, en gång upp på bandet vid kassan och en gång in i bilen. Sedan fick den snällt vänta där tills Robin kunde bära upp den till lägenheten. Jag skulle absolut ha orkat bära upp den, men då med "bonusen" att jag skulle få väldiga smärtor under kvällen. Inte värt det.
 
Ska bli spännande, kletigt och kul att skära ut ett ansikte i den. I år har vi en väldigt bra kniv också så det borde gå smidigare än förr.
 
Funderar på att göra en sorts pumpagratäng av innandömet.

Kommentera här: