Sett filmen In the Land of Women

Spoilers förekommer!
 
Carter är trött på den stillastående karriären och när han flickvän gör slut bestämmer han sig för att resa till sin mormor för att spendera tid med henne.
 
Jag förväntade mig inte alls att bli så gripen av denna film. Förväntade mig en lite lättsam romantisk dramakomedi. Och visst förekommer romantik, drama och komedi, men filmen är absolut inte lättsam. Istället är den riktigt tankfull och insiktsfull på sina ställen. Det är kul att se Kristen Stewart i en annan roll än den i Twilight. Förutom Twilight-serien så har jag sett henne i en annan film exklusive denna.
 
Meg Ryan är riktigt bra. Jag tror att det är hon som lägger till det där lilla extra i filmen. Efter ett tag kan jag till och med glömma att hon totalt förstört sina läppar med någon form av injektion eller operation (det syns en väldigt tydlig skillnad jämfört med hennes tidigare filmer). Adam Brody har huvudrollen och han känns som vanligt. Ungefär som Hugh Grant fast amerikansk. Trots att det är en man i huvudrollen så är detta verkligen kvinnornas film. Det är underbart att se hur Carter (Adam Brody) blir en del av deras liv och får lite fler insikter i sitt eget liv. Olympia Dukakis måste jag också nämna. Helt fantastisk!
 

Kommentera här: