Madame Tussauds, London, 2004

Första besöket i London för syrran och mig. En del av "dockorna" på Madame Tussaud's var realistiska, medan andra såg mest plastiga ut. Rätt kul att strosa runt och kolla på dem och se hur lång man är i jämförelse med några skådespelare/artister man gillar.
 
Christopher Reeve hängde en bit upp så ingen aning om hur lång han var.
 
 Här var jag tvungen att stå på tå för att nå upp till handen.
 
 En del var/är längre än man tror, medan andra är kortare.
 
 
Mary - Queen of Scots till exempel var rejält lång (bild längst upp till höger).
 

Kommentarer:

1 Maria :

Var där för 8 veckor sen. Och fy fan vilken kö. 3 timmar. Och ja en del var riktigt plastiga medan andra var jättebra gjorda.


Svar: Oj, det var nog "lågsäsong" när vi var där. Bara att gå in direkt. Var lite mer folk andra gången vi var där (2007), men ingen kö utanför i alla fall. Har haft tur :-)
Highlandertess

2 Maria:

Antar att det var högsäsong då.

Sämsta dockan var enligt mig by far Robert Pattison. Var inte ens lik. Däremot är one direction dockorna ruskigt likt.


Svar: De fanns inte när jag var där :-) Bästa dockan tyckte jag var Freddie Mercury (som jag såg 2007) och sämsta var nog Arnold Schwarzenegger bland annat.
Highlandertess

Kommentera här: