Titta på E-sport?

Nja... jag får ungefär samma känsla av att titta på E-sport som jag fick som barn då man var tvungen att vänta på sin tur för att få spela NES, eftersom vi kunde spela max 2 åt gången (ibland så lite som 1 åt gången) med de spel och kontroller som jag hade.
 
Ni vet kanske vad E-sport är, men för er som inte vet så handlar det om lag/tävlande som spelar elektroniska spel på antingen dator eller konsol mot varandra. De spelar antingen via internet eller ett lokalt nätverk. E-sport är på uppsving och visas till och med på tv. Men jag förstår inte nöjet. Jag tycker det är mycket roligare att spela själv och är väl lite ego på det viset. Att titta när någon annan spelar har aldrig varit min grej. Jag vill dessutom gärna lära mig saker själv också och om man tittar på när någon annan spelar och de går förbi den nivå man själv är på så förlorar spelet en del av sin lockelse. Jag vill se saker för första gången när jag spelar själv.
 
Hur spelar ni? Tycker ni det är kul att titta när andra spelar?
 
Enda spelet jag någonsin "bara" kunnat titta på. Fast satt förstås och försökte dirigera Robin (som spelade) muntligt ändå så helt kan jag inte släppa spelandet...hehe...

Kommentera här: